יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

וינה (ללא שניצל)

היום היה יום אביבי נהדר, 23 מעלות, שמש, תיירים, שמח.
יצאנו לדרך, השמש עמדה כך בערך, ויצאנו מהתחתית בכיכר המרכזית, לחזות מקרוב בגג הצבעוני של הקתדרלה המרשימה של וינה.

משם הצלחנו דרך נס להתחמק ממוכרי כרטיסי הקונצרטים (לבושים כמו מוצארט ואלגנטיים כמו קיפוד), ופסענו לאלברטינה. אחד המוזיאונים היותר נחשבים לאמנות מודרנית.
טיפ: אם הגעתם לוינה בטיסה של Austrian airlines יש לכם 50% הנחה באלברטינה בהצגת הboarding card. ילדים שם גם כך בחינם. ראינו שתי תערוכות מעולות (תערוכה חדשה בשם "ממונה לפיקאסו" ורטרוספקטיבה מעולה של ג'ואל סטרנפלד צלם אותו אנו מכירים ואוהבים). כן, אנחנו הולכים למוזיאונים והילדים לומדים וסופגים אומנות ממקור ראשון.

הקטן וסזאן
משם המשכנו מעט צפונה לשוק האוכל המפורסם של וינה Nachtmarket. מדובר בחנויות אוכל ובמסעדות לאורך שדרה - פחות מרשים ממה שציפינו, ויקר רצח (ובכלל, vהתרשמות שלנו היא שוינה יקרה יותר מרוב בירות אירופה, לפחות ככל הנוגע למזון). אח"כ כבר היינו רעבים ואכלנו בפארק שמול האוניברסיטה.
אח"כ התפצלנו: הבנים לראות את מוזיאון הטבע והבנות לסיבוב קניות. בסופו של יום גילינו שמוזיאון הטבע סגור בימי שלישי והבנות גילו שיקר להן מדי בחנויות אז התאחדנו בלב שבור. בינתיים היה מן הפנינג ברחבת הארמון ממול (Hofburg שהיום הוא הספרייה הלאומית, להבנתי). הקטנצ'יק עשה קצת יצירה בנצרים ואנחנו נחנו בכסאות נוח על הדשא.

אחר הצהרים נסענו לבית הונדרווסר בצפון העיר, והיה יפה ונחמד, ונגלה לכם שיש שם את השירותים היפים בתבל.

חזרנו רצוצים מיום ארוך של תרבות וגבינות שמנות בפארקים.
נותר לנו עוד יום אחד, ובערב ממריאים.
בחדר אווירת סוף קורס, ושובירת דיסטנס.

ועדכון ערב: גילינו ששפכנו את שאריות ארוחת הערב (כולל הרסק עגבניות של השקשוקה) לשקית של הכביסה המלוכלכת במקום לשקית של הזבל. דכאון קל.

1. חחחח הרגת אותי עם הסיפור של הארוחת ערב.
    אני בדיוק מתכננת טיול לוינה עם הקטן ואני כבר מסמנת לי את אלברטינה על המפה. זה מדהים כמה שהילדים לומדים להנות מאומנות דרך הרגליים אם חושפים אותם לזה בצורה מעניינת.
    אני יודעת שלילד שלי יש יותר בראש מאשר לבהות במחשב וזה תענוג אמיתי בתור הורה.