יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

מפלים, גשרים ובריכות

קמנו לעוד יום של שמש, למרות שהחזאים הבטיחו סופות רעמים.
נסענו רבע שעה (סוף סוף נסיעה קצרה. רוב המקומות מרוחקים זה מזה לא מעט, והדרכים הרריות, כך ששעה לכוון זה סביר), והגענו לנקיק ליכטנשטיין, שקרוי על שם הנסיך של הנסיכות הזעירה שלפני מאה ומשהו שנים תרם את הכסף לבניית המסלול בנקיק.
חבל זלצבורג משופע בהרים ובשלגים ומדרך הטבע, משופע גם בנקיקים לרוב. נקיקים הם קניונים צרים, גועשים, קרירים ויפים החותרים להם במורדות האלפים מזה כמה מליוני שנים באין מפריע. קניון ליכטנשיטיין הוא אחד היפים, כך אומרים, ויש לאורכו מדף עץ נוח וסימפטי ומדרגות מטפסות לכל אורכו.
הנקיקים (Klamm בשפה המקומית) עולים מחיר סמלי, אבל הם גם ח.ע.כ.

לא התאכזבנו. בחלק מהדרך הקניון צר מאוד ועמוק מאוד, ובכולו יש רעם מים מתגלגל, רסיסי לחות ומיליוני תיירים שמנסים להצטלם. גם אנחנו כאלה.
אחרי הקניון המשכנו מערבה לעיירה Bad Gastein ממנה מטפס ח.ע.כ רכבל חדיש ומחודש לפסגת הר מקומי (עזבו אתכם משמות), בו תלוי גשר כבלים של 140 מטר מול נוף עצום. כמובן ששם היתה נקודה נפלאה לארוחת בוצר ולצילומי כל זוית אפשרית.

גשר על פני מים סוערים

ירדנו מההר עם הקרונית האחרונה, ב 16:30, ועצרנו בספא-מים החדיש של Bad Hofgastein (כן, כן, לעיירות הסמוכות האלה גם שמות דומים, וגם נוף דומה). מדובר בקומפלקס ח.ע.כ, מצוחצח וברמה גבוהה ביותר, עם נוף פנורמי של ההרים מכל עבר, עם איזור ספא וסאונה עצום, בריכות מחוממות לכל המשפחה, בריכות שחייה, ג'קוזי ענק, מגלשות מים באיכות גבוהה, מתקני ספורט ומה לא. הם סוגרים ב 21:00 ואנחנו נהנינו מכל רגע. המבוגרים מלשבת בנוף והילדים מלעלות ולרדת בלי סוף למגלשת האבובים, וממנה לג'קוזי ומשם למגלשה המהירה וחוזר חלילה.